مغیث

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
  • ۹۲/۱۰/۱۸
    نه
  • ۹۲/۰۶/۲۷
    شش
  • ۹۱/۰۹/۱۷
    سه
  • ۹۱/۰۹/۱۶
    دو
  • ۹۱/۰۹/۱۶
    یک

سه

جمعه, ۱۷ آذر ۱۳۹۱، ۱۲:۲۴ ق.ظ


در مورد باز نشدن فایل‌های اجرایی برای چندمین بار سؤال شد. مشکل معمولا به خاطر بی‌احتیاطی بعد از دانلود یک فایل اتفاق می‌افتد به این صورت که بعد از دانلود یک فایل اجرایی (exe.*)، از گزینه‌ی Open With استفاده استفاده شود و نرم‌افزاری برای اجرا کردن آن فایل که خودش اجرایی است انتخاب شود. عرض کردم بعد از دانلود چون در حالت عادی ویندوز اصلا گزینه‌ی Open With را در منوی راست‌کلیک فایل‌های اجرایی قرار نداده و ظاهرا تنها راه این خراب‌کاری همان بعد از دانلود باشد. البته شاید راه دیگری هم باشد که فعلا من اطلاعی ندارم. (همین الان البته جایی دیدم که گفته بودند ویروس‌هایی باعث می‌شوند این مشکل پیش بیاید یا به گونه‌ای زمینه را برای این قضیه فراهم می‌کنند؛ بعضی هم فرمودند که نسخه‌های دستکاری شده‌ی ویندوز گزینه‌ی Open With دارند برای فایل‌های اجرایی. الله اعلم!).

مشکل به نظر خیلی حاد می‌رسد به این دلیل که تقریبا هیچ کاری نمی‌شود انجام داد و آیکون‌های فایل‌های اجرایی به شکل آیکون‌های آن نرم‌افزاری که برای باز کردن انتخاب شده بود تغییر پیدا می‌کنند و هر گونه تلاشی هم برای باز کردن آن فایل‌ها منجر به باز شدن همان نرم‌افزار مذکور می‌شود! حتی System Restore هم نمی‌شود کرد چون خود این برنامه یک فایل اجرایی است! رفتن به Safe Mode هم جواب نمی‌دهد.

خلاصه اینکه مشکل با نصب یک فایل رجیستری و یک ری‌استارت ساده قابل حل است. فایل را می‌شود از همین پایین دانلود کرد!

Fix Exe


* مشکل مشابهی برای فایل‌های میان‌بر (Shortcut) هم ممکن است پیش بیاید. با این فایل آن هم حل می‌شود.


پ.ن: راه حل دقیقا از خودم نبود. از دوستانی که اینجا بحث کرده بودند استخراج کردم!

  • مغیث عشرستاقی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی